Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

De Collectieve Ongevallenverzekering verstrekt een eenmalige uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit na een ongeval.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering biedt een eenmalige uitkering bij overlijden of bij blijvende invaliditeit als gevolg van een ongeval.

U verzekert een vast bedrag. Bedrijven kunnen er ook voor kiezen een bedrag op basis van het jaarsalaris te verzekeren.

Blijvende invaliditeit

Er is sprake van blijvende invaliditeit als verzekerde een lichaamsdeel nooit meer goed kan gebruiken als gevolg van een ongeval.

Overlijden

In geval van overlijden keren wij het volledige verzekerde bedrag uit.

Uitkering bij blijvende invaliditeit

De hoogte van de uitkering hangt af van het bedrag dat u heeft verzekerd en de mate van blijvende invaliditeit.

Keuze: 24-uurs dekking

Standaard is er dekking tijdens werk- en reistijd. Werknemers kunnen ook kiezen voor een 24-uursdekking (ook dekking buiten werk).

Wat is niet verzekerd?

In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen.

Alcohol en drugs

Een ongeval veroorzaakt na het gebruik van alcohol, drugs of andere bedwelmende stoffen.

Zelfmoordpoging

Overlijden of blijvende invaliditeit na een poging tot zelfdoding.

Ziekte

Overlijden of blijvende invaliditeit als gevolg van ziekte.

Opzet

Een ongeval dat met opzet door verzekerde is veroorzaakt.

Motorsporten

Een ongeval dat het gevolg is van gemotoriseerde trainingen, -wedstrijden of -rally's met een snelheidselement.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Gedeeltelijke uitkering

Bij gedeeltelijke blijvende invaliditeit keren wij een gedeelte van het verzekerde bedrag uit.

Eindleeftijd

De verzekering stopt automatisch aan het einde van het verzekeringsjaar waarin de verzekerde 85 jaar is geworden.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering geldt wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.

Wij vragen bij aanvang van de verzekering niet naar de gezondheid van de verzekerden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.

Premie

De hoogte van de premie hangt onder andere af van het aantal verzekerden, de hoogte van de verzekerde bedragen en voor werknemers de eventuele keuze voor een 24-uurs dekking.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.