Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De Collectieve Ongevallenverzekering verstrekt een eenmalige uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit na een ongeval.
Deze verzekering biedt een eenmalige uitkering bij overlijden of bij blijvende invaliditeit als gevolg van een ongeval.
U verzekert een vast bedrag. Bedrijven kunnen er ook voor kiezen een bedrag op basis van het jaarsalaris te verzekeren.
Verzekert u een vast bedrag, dan kunt u ervoor kiezen dit bedrag jaarlijks te indexeren (verhogen) met 3%.
Er is sprake van blijvende invaliditeit als verzekerde een lichaamsdeel nooit meer goed kan gebruiken als gevolg van een ongeval.
Onze medisch adviseur stelt de mate van blijvende invaliditeit vast.
In geval van overlijden keren wij het volledige verzekerde bedrag uit.
De hoogte van de uitkering hangt af van het bedrag dat u heeft verzekerd en de mate van blijvende invaliditeit.
Standaard is er dekking tijdens werk- en reistijd. Werknemers kunnen ook kiezen voor een 24-uursdekking (ook dekking buiten werk).
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen.
Een ongeval veroorzaakt na het gebruik van alcohol, drugs of andere bedwelmende stoffen.
Overlijden of blijvende invaliditeit na een poging tot zelfdoding.
Overlijden of blijvende invaliditeit als gevolg van ziekte.
Een ongeval dat met opzet door verzekerde is veroorzaakt.
Een ongeval dat het gevolg is van gemotoriseerde trainingen, -wedstrijden of -rally's met een snelheidselement.
Bij gedeeltelijke blijvende invaliditeit keren wij een gedeelte van het verzekerde bedrag uit.
De verzekering stopt automatisch aan het einde van het verzekeringsjaar waarin de verzekerde 85 jaar is geworden.
Deze verzekering geldt wereldwijd.
Als een werknemer langer dan 3 maanden in het buitenland verblijft, dan moet u dit bij ons melden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan de Rabobank door. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via www.interpolis.nl/schade of via de Interpolis App. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
Wij vragen bij aanvang van de verzekering niet naar de gezondheid van de verzekerden.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.
De hoogte van de premie hangt onder andere af van het aantal verzekerden, de hoogte van de verzekerde bedragen en voor werknemers de eventuele keuze voor een 24-uurs dekking.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen of aanpassen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Rabo App of telefonisch via (088) 722 66 00.